16 May, 2010

Bersihkan desktop korang dgn Fence (pagar???)

Ape benda aku cakap ni? korang mesti xpaham punya kan? orait kali ni aku nak share software yang bagi aku memang best. Mungkin desktop korang berserabut dengan file ntah pape susun sana sini. Jadi mesti kepala korang serabut tengok file berterabur camtu kan..meh kita tengok ape yang dikatakan "Fence" tu

nampak tak ada kotak2 transparent tu? itu la 'Fence'. Tapi ade lagi fungsi special 'Fence' ni. Gambar ni sebelum aku klik dua kali. Dan apabila aku klik 2 kali di desktop, ni yang akan terjadi....


Tadaaa....dah hilang ikon2 tu...nampak clean tak desktop tu? So gunanya 'Fence' ni untuk hilangkan ikon2 atau folder yang bersepah di desktop korang. Kalau korang klik 2 kali di desktop tu, ikon2 nanti akan muncul balik. Kotak transparent tu boleh dibuat seberapa banyak korang nak. Hanya klik kanan sambil pilih ikon yang nak di letakkan dalam 'Fence' kemudian namakan 'Fence' korang. Software ni xberat pun. Ni link download

(kalau tak dapat download infom aku k)

Categories:

6 komen :

niNiE said...

fence tu bleh pakai utk window 7 je ke or apape pon leh?

shah said...

rasenye software ni leh guna utk sume windows...ninie leh try dlu..NO virus and its safe k...

MiaMie_MiMiE said...

XDPT PON NK DWLND

shah said...

link dah betulkan....da bole donlod ok...

MiaMie_MiMiE said...

tq2 .... :))

MiaMie_MiMiE said...

dh bjya wat... tq la