26 July, 2009

Buat laman sosial sendiri macam Facebook dan seangkatannya

wow, da lama aku x post benda baru kat blog aku ni...maklum la da start blaja skrg ni..memang teramat ler bz smpai xsempat nak post. Satu hal lg line internet kat rumah sewa aku cam celake skit so nak post pon cm nak xnak jer. Skrg ni aku sempat la post coz balik rumah hehehe line laju skit.

Okay,arini aku nak share something pasal laman sosial. korang mesti da ade setiap akaun cam facebook,myspace,friendster,tagged dan banyak lg. Pernah x korang terpikir nak buat laman sosial korang sndiri?haa kali ni aku nak share beberape website yang bagi korang buat laman sosial sndiri.
Sama ade korang da tau atau x terpulang..aku cume nak share mana yg xtau jer...

1.Ning
2.KickApps
3.CrowdVine
4.GoingOn
5.CollectiveX
6.Me.com
7.PeopleAggregator
8.Haystack
9.ONEsite
10.WackWall (new updated)
ni screenshot website2 tu....
aku pernah join salah satu social network cmni..mmbe aku wt..name social network tu xsilap aku Budak Kampung Crew...kwn aku add aku..die nye interface xde la canggih cm yg lain tp at least ade komuniti sndiri hehe...bende2 ni aku x explore lg sbb xde ape prancangan lg...so korang yg ade projek yg memerlukan social network sndiri leh try bende ni k...oh yer lagi satu yang paling feymes skrg ni website Ning...peace
Categories:

2 komen :

Anep™ said...

thankz sebab berkongsi tentang laman web sosial..byk juge kn..ingt facebook.tagged.friendster.myspace..jer
my be kiter x tahu..

shah said...

same2...klau rajin n ade plan sndiri buat la komuniti sndiri tapi kne rajin la updated bende baru hehehe...